bladeren vlinder op een struik

Vacature

Afdelingsmanager Kinderboerderijen & Tuinen (36 uur)

Stichting Natuurstad Rotterdam

Stichting Natuurstad Rotterdam stimuleert duurzaam denken en handelen door middel van recreatie en educatie. Op 8 bijzondere kinderboerderijen en 14 inspirerende (school-) tuinen ontdekken en leren bezoekers - jong en oud - alles over de natuur, het milieu en duurzaamheid. Op onze 25 hectare groen, verspreid over de hele stad, bereiken de bijna 100 medewerkers en ruim 100 vrijwilligers jaarlijks 1.000.000 bezoekers.

Naast deze dienstverlening aan inwoners vervult Natuurstad een regierol in vraag en aanbod op het gebied van producten en diensten voor natuur- en milieueducatie. Natuurstad opereert ondernemend, werkt intensief samen met andere aanbieders en werft externe sponsors voor projecten en innovatie. Zij adviseert de gemeente bij de beleidsontwikkeling en levert activiteiten, producten, projecten en programma’s op gebied van natuur, milieu, duurzaamheid, dierenwelzijn en gezond voedsel aan scholen en andere instellingen.

Organisatie

Natuurstad heeft 2 lijnafdelingen en 1 bedrijfsbureau. De lijnafdeling Kinderboerderijen & Tuinen is verantwoordelijk voor het beheer, de exploitatie en openstelling van de kinderboerderijen, expertisecentra, tuincomplexen, horeca en het onderhoud. De afdeling Educatie & Projecten verzorgt het educatieve programma voor scholen en voert projecten en programma’s uit voor andere doelgroepen. Natuurstad zoekt een manager voor de afdeling Kinderboerderijen & Tuinen.

De functie

Als Afdelingsmanager Kinderboerderijen & Tuinen leg je rechtstreeks verantwoording af aan de directeur van Natuurstad en vervul je een proactieve rol in het Management Team (MT). Als MT-lid heb je visie en draag je deze uit, ben je mede verantwoordelijk voor het integrale management en draag je bij aan de strategische en organisatieontwikkeling van Natuurstad. Je voert het beleid van Natuurstad in de afdeling door en bent verantwoordelijk voor de resultaten van jouw team. Je stelt een afdelingsplan op, je coördineert dit plan zowel kwalitatief als kwantitatief en rapporteert over de realisatie ervan.

Als Afdelingsmanager heb je de dagelijkse leiding over de operationeel leidinggevenden en indirect over de medewerkers van de afdeling (ca. 50 fte). Je zorgt voor een optimale samenwerking tussen de verschillende afdelingen, teams en locaties. Je zorgt dat de producten van Natuurstad elkaar versterken. Je bent een verbinder en zorgt voor een goede sfeer en arbeidsomstandigheden. Daartoe heb je aandacht voor de kracht, kwaliteiten en ontwikkelmogelijkheden van onze medewerkers. Je hebt ook oog voor maatschappelijke opgaven en creëert binnen Natuurstad mogelijkheden en kansen om bij te dragen aan de oplossing van deze vraagstukken. Je vertegenwoordigt Natuurstad extern, bouwt een relevant netwerk op en weet kansen te verzilveren.

Vraag en aanbod

Wij zoeken een maatschappelijk ondernemende Afdelingsmanager die vanuit de kracht van Natuurstad bijdraagt aan maatschappelijke opgaven. Je kunt de vertaalslag maken tussen beleid en uitvoering en weet medewerkers uit alle geledingen van de organisatie te enthousiasmeren en motiveren voor vernieuwing. Leidinggeven, omgevingsbewustzijn, klantgerichtheid, samenwerken en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn jouw tweede natuur. Het hebben van relevante netwerken en/of kennis van het Rotterdamse is een pre.

Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau, aantoonbare ervaring in strategische projecten en minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring op een vergelijkbaar niveau. Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 4.859,- bruto per maand (schaal 11) conform de cao Vermo bij een 36-urige werkweek.

De procedure

Interesse? Jouw sollicitatiebrief en CV kun je vóór 25 juni 2019 richten aan Louise Bergenhenegouwen, directeur van de Stichting Natuurstad Rotterdam. Gebruik daarvoor het mailadres hr@natuurstad.nl. Heb je inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met Louise Bergenhenegouwen 06-13156607. Met vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij de HR-adviseur Chantal Valkema via 06-52726847.

In eerste instantie bieden we je een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar aan; bij goed functioneren wordt dit contract omgezet naar een vast dienstverband.